Nieuws - communicatie
Duurzame drukkerijen
Drukkerijen hebben sterk geïnvesteerd in het verduurzamen van hun organisatie en drukproces. Er zijn echter geen officiële criteria vastgesteld waaraan een duurzame drukkerij moet voldoen. Het blijft dus altijd aangewezen om kritisch het gevoerde duurzaamheidsbeleid en het gebruikte label (bijvoorbeeld co²- neutraal) van de ondernemingen na te lezen op hun website of MVO als criterium op te nemen in je bestek.
Wat gebeurt er met je drukwerk? En wie leest jouw mails?
We willen allemaal potentieel publiek informeren & toeleiden naar onze activiteiten. Daarvoor zetten we verschillende communicatiekanalen in. Maar komt onze informatie wel goed terecht? Het zou zonde van tijd & middelen zijn, en het heeft een negatieve milieu-impact. Veel brochures of een enorm adresbestand leiden niet per se tot het gewenste resultaat.
Schrijf je uit
We krijgen via onze mailbox een stroom van informatie over ons die we vaak niet verwerkt krijgen. Je staat op maillijsten waar je ooit voor intekende en je verwijdert ’s morgens in bulk alle nieuwsbrieven die je toch nooit leest. Wees je bewust van je digitale impact en schrijf je gewoon uit.
Maak je intenties en inspanningen zichtbaar
Daden zeggen meer dan woorden, en aan duurzaamheid werken moet je vooral doen. Maar tonen waar je belang aan hecht is belangrijk als signaal. Zo verspreid je mee de boodschap dat we nú actie moeten ondernemen, en dat iedereen daarin een rol kan spelen. Jullie engagement moet dus terug te vinden zijn, en de eigen website is daar een handig kanaal voor.