Maak je intenties en inspanningen zichtbaar

Communicatie
June 11, 2018

Daden zeggen meer dan woorden, en aan duurzaamheid werken moet je vooral doen. Maar tonen waar je belang aan hecht is belangrijk als signaal. Zo verspreid je mee de boodschap dat we nú actie moeten ondernemen, en dat iedereen daarin een rol kan spelen. Jullie engagement moet dus terug te vinden zijn, en de eigen website is daar een handig kanaal voor.

Als je communiceert over je duurzaam engagement op je website, zet je dat best bij de informatie over je werking. Je kan het bijvoorbeeld toevoegen aan je missie - visie tekst zoals Trix en Museum Plantin-Moretus:
- Trix streeft als organisatie naar ethisch ondernemerschap op gebied van personeelsbeleid, vrijwilligerswerking, financiën, gebouw en ecologie en streeft naar een teamwerking gebaseerd op professionalisme, samenwerking en een open positieve attitude. Trix
- We zetten in op duurzaamheid, uit respect voor mensen, collectie en milieu. Deze respectvolle houding geldt ook voor de interne werking van het museum, van personeelsbeleid tot gebouwbeheer. We werken aan een sfeer waarin elke medewerker zijn taak met trots vervult, conform de status van dit werelderfgoed.
Museum Plantin-Moretus

Of voeg duurzaamheid als een apart onderdeel toe. Je kan dan hier informatie geven over wat jullie nastreven en belangrijk vinden en enkele concrete realisaties of acties schetsen. Laat je inspireren door de websites van Curieus, Prospekta en Toneelhuis. De inleidende tekst van Prospekta mag je vrij overnemen.

Ook je lidmaatschap aan Greentrack Antwerpen kan je vermelden. Je kan hiervoor het logo en deze zin gebruiken:  (naam van je organisatie) is lid van Greentrack Antwerpen. Samen met andere cultuurhuizen ijveren we voor een duurzame en ecologisch verantwoorde kunstensector.