Succesvol communiceren over duurzaamheid
Op 18 oktober organiseren we een infosessie met Big Trees over hoe je succesvol kan communiceren over duurzaamheid.
Cultuur speelt een belangrijke rol in de transitie naar een duurzame samenleving. Artistieke projecten en experimenten dagen het publiek uit en prikkelen creatief en kritisch denken. De culturele sector bereikt dagelijks een enorm publiek. Hoe kan je via je communicatie mee bouwen aan draagvlak voor transitie in de samenleving?
Communiceren over duurzaamheid naar zowel een breed publiek als naar je eigen medewerkers is een vak apart. Moet je provoceren, verleiden, gebruik je humor of eerder drama … met welke boodschap kan je het meeste effect bereiken? Kan je via communicatie ook echt invloed uitoefenen? Wat zijn goeie voorbeelden van hoe dat kan of hoe je het best niet doet? En kan je ook doeltreffend communiceren zonder affiches en folders?
Voor deze communicatiesessie nodigen we Wannes Van Giel van Big Trees uit. Big Trees is al jaren een vaste waarde in de wereld van duurzaamheid. Zo zijn ze de kracht achter de campagnes van EVA vzw waarvoor ze Donderdag Veggiedag mee uitwerkten. Recent deed hun EVA-advertentie voor De Standaard nog stof opwaaien en vandaag loopt voor het eerst in de geschiedenis een veggie-reclamespot op VRT die zij mee ontwikkelden.
Een infosessie voor wie met communicatie bezig is, en graag wil weten wat nu het beste werkt.
Praktisch:
18 oktober, 9u30 tot 12u00, Handelsbeurs
Schrijf je hier in.
Gratis voor leden van Greentrack Gent (Opgelet: zeg je af na 12 oktober dan vragen we een no show up fee van 5 euro)
Ook niet-leden zijn welkom, deelname kost 10 euro (vooraf te storten op BE79 5230 8067 0733, Greentrack Gent vzw, Fratersplein 7, 9000 Gent, met vermelding van naam + 18/10 communicatiesessie.)